Compiler Trade Web Site

Business Finland
Trade Service Companies

Johtava venäläispankki VTB tulee Ruukki Groupin osakkaaksi

(Compiler News - 14.2.2008) Venäläisestä VTB Bankista tulee osakekaupan kautta Ruukki Groupin osaomistaja. Tiistaina allekirjoitetun sopimuksen mukaan VTB ostaa Ruukki Groupin suurimmalta osakkeenomistajalta, Luxemburgiin rekisteröidyltä Procomex S.A.:lta 10,07 prosenttia Ruukki Groupin osakkeista.

Osakekauppaa koskevan sopimuksen allekirjoittivat VTB:n hallituksen toimiva puheenjohtaja Vadim Levin ja Procomexin johtaja Ahti Vilppula. Kauppa tullaan toteuttamaan OMXHEX-pörsissä Helsingissä sen jälkeen kun kaikki tarvittavat asiakirjat on laadittu. Osakkeiden kauppahinnaksi on määritetty 76,9 miljoonaa euroa.

Osakekaupan perustana on osapuolten keskinäinen pyrkimys Venäjän metsäteollisuuden yhteiseen kehittämiseen Ruukki Groupin kautta. Osapuolet näkevät toisensa Ruukki Groupin pitkäaikaisina sijoittajina ja ovat valmiita tukemaan sen kasvu- ja investointistrategiaa Venäjän metsäteollisuudessa.

VTB Bank on avoin osakeyhtiö, joka on listautuneena Moskovan RTS-pörssissä. Pankilla on toimintaa yli 60 Venäjän hallintoalueella. VTB on ollut viime päivinä vahvasti esillä Venäjän talousjulkaisuissa. Yhtiö on ilmoittanut tavoittelevansa kansainvälisiltä rahamarkkinoilta viiden miljardin dollarin verran lainarahaa. Pankki on myös ilmoittanut avaavansa lähipäivinä sivukonttorin Shanghaissa.

Compiler News

Idänkaupan Vientipalvelut

Muut uutiset

TERMS & CONDITIONS / KÄYTTÖOIKEUDET. © Oy Compiler Ab. All rights reserved.