Compiler Trade Web Site
Idänkaupan Vineipalvelut
vientipalvelut
uutisia
tutkimuksia
oalvelut ja yritykset
visioita näkmyksiä
Eastern European Markets
business news
Russia
Estonia
Latvia
Lithuania
Poland
Trade StationFinland
Business Finland
Trade Service Companies
17.2.2005

Vain joka neljäs venäläiskuluttajaista suosii kotimaista

Venäläiseen keskiluokkaan kuuluvista kuluttajista 54 prosenttia sanoo valitsevansa tuotteen yksinomaan sen hinta-laatu -suhteen perusteella, riippumatta tuotteen alkuperämaasta.

Vastaavasti 25 prosenttia kuluttajista suosii tietoisesti kotimaisia tuotteita ja vain 11 prosenttia pitää tuotteen ulkomaisuutta ensisijaisena valintaperusteena, selviää Data Directin helmikuun alussa julkistamasta laajasta valtakunnallisesta tutkimuksesta.

Tutkimuksessa kiinnitetään erityistä huomiota siihen, että verkko-ostosten määrä on hurjassa nousussa Venäjällä. Kehitys on luonnollista seurasta internetin käytön nopeasta yleistymisestä, mutta verkkokauppa on myös itsessään lisännyt suosiotaan kätevänä ja usein myös edullisempana ostotapana.

Vaikka internetin käyttö on kaikkein yleisintä Moskovassa, ei pääkaupunki kuitenkaan kulje verkkokaupan kärjessä. Verkkokaupan todellisia läpimurtoalueita ovat Venäjän keskusalue, Volgan alue ja Siperian suurkaupungit.

Idänkaupan Vientipalvelut 2.2005

Idänkaupan Vientipalvelut. Arkisto.


• Muut uutiset

• Uutisarkisto 1998-

 TERMS & CONDITIONS / KÄYTTÖOIKEUDET. © Oy Compiler Ab. All rights reserved.