Compiler Trade Web Site
Idänkaupan Vineipalvelut
vientipalvelut
uutisia
tutkimuksia
oalvelut ja yritykset
visioita näkmyksiä
Eastern European Markets
business news
Russia
Estonia
Latvia
Lithuania
Poland
Trade StationFinland
Business Finland
Trade Service Companies

15.2.2007

Venäjällä ostettiin mainosmediaa kuudella miljardilla dollarilla

Venäjällä käytettiin viime vuonna mediamainontaan 6,5 miljardin dollarin verran rahaa. Lisäksi muita markkinointipalveluja ostettiin 1,65 miljardin dollarin arvosta, selviää Venäjän viestintätoimistojen liiton yhteenvedosta. Summissa ei ole mukana mainonnan suunnittelutyön ostoja.

Mediamainonnan ja muiden markkinointipalveluiden ostoon käytetty summa kasvoi vuositasolla 29 prosenttia, mikä oli hieman enemmän kuin vuonna 2005.

Kommersant-lehden eri mediaryhmiltä keräämien tietojen mukaan televisio oli edelleen hallitseva mainosväline. Televisiomainonnan määrää rajoittava laki ei ennakko-odotuksista poiketen vähentänyt mainostajien panostuksia televisioon. Vaikka television mainosajan hinnat kallistuivat 30-40 prosenttia, kasvatti televisio edelleen osuuttaan intermediakentässä. Vuositasolla television osuus nousi 48,6 prosenttiin koko mainoskakusta.

Sanomalehti-ilmoittelussa Venäjällä päästiin 19 prosentin vuosikasvuun. Kommersantin tietojen mukaan mediaryhmän kasvu perustui mainonnan lisääntymiseen erityisesti alueellisen sanomalehdistön sivuilla. Alueellisen mainonnan kasvu paransi myös radiomainonnan tulosta.

Alueilla paikallisradiomainonnassa päästiin jopa 20-30 prosentin kasvulukuihin.
Myös markkinointipalveluissa, kuten esimerkiksi promootioissa, myymälämainonnassa, messumainonnassa ja suoramainonnassa, viime vuoden tulos oli hyvä, sillä eri toimenpiteisiin käytetty rahasumma kasvoi 22 prosenttia.

Idänkaupan Vientipalvelut 2.2007. Sisältö.

Idänkaupan Vientipalvelut. Arkisto.


Muut uutiset

Uutisarkisto 1998-

 TERMS & CONDITIONS / KÄYTTÖOIKEUDET. © Oy Compiler Ab. All rights reserved.